Un cos mort i una ànima en pena. Bilingüe castellano. Un cuerpo muerto y una alma en pena.

Escena del monòleg dramàtic de Schoenberg Erwartung. (L’espera).

No sabia si estava dormint o desperta.
Podia sentir com girava la Terra.
Sa casa semblava de cotó dolç de fira.
La porta estava oberta i va eixir al camí.
El cel era fosforescent com els ossos de la fossa.
El sol i la lluna estaven fent l’amor sense plaer, per obligació.
Per la xemeneia sortia fum d’ossos calcinats.


Uns nens que semblaven soldats es tallaven el coll.
Eren els fills que va voler tenir però que no havia tingut.
Llavors es va adonar que el seu bonic vestit blanc
estava ple de sang, ple de taques d’infants innocents.
De la seua vagina brollava remolatxa entre vermella i lila com la sang.
Feia fred i va decidir anar a l’habitació del xiquet per abrigar-lo;
però allà no hi havia res més que una habitació buida com el seu úter.
Li van entrar nàusees i va vomitar sang rosa com les que va portar de núvia.
Tot d’una va sentir calor, una calor infernal com de crematori.
Va decidir fer una volta encara que ho veia tot borrós com el fum del camp.
Era un camp poblat per ànimes en pena desitjant convertir-se en fum.
En el sòl fosforescent li va semblar veure la calavera de la gorra del seu marit,
però no era més que excrement de vaca, el més viu en aquell lloc de mort.
Es va mirar el vestit ple de sang, com si un ullal estigués brollant del seu ventre
buit, buit, buit… com l’habitació d’un castell.
A mesura que li anava passant l’efecte de la droga anava recordant el que havia passat.
A la mà esquerra d’esquerrana tenia un ganivet de carnisser enrogit.
Encara no recordava per què havia agafat aquest ganivet ni per què estava tacada de sang.
Va passar un núvol negre de tempesta d’estiu i va entropessar contra un tronc caient a terra.
Llavors va descobrir la veritat: aquest tronc era el cadàver del comandant del camp, el seu marit.
Va alçar el ganivet per suïcidar-se de nou; era un cos mort i una ànima en pena.


A. Schoenberg – Erwartung op.17, Dramatic Monologue. L’espera. CBSO, Rattle, sop: Bryn-Julson (1993)

Un cuerpo muerto y una alma en pena.

No sabía si estaba durmiendo o despierta.
Podía sentir cómo giraba la Tierra.
Su casa parecía de algodón dulce de feria.
La puerta estaba abierta y salió al camino.
El cielo era fosforescente como los huesos de la fosa.
El sol y la luna estaban haciendo el amor sin placer, por obligación.
Por la chimenea salía humo de huesos calcinados.

Unos niños que parecían soldados se cortaban el cuello.
Eran los hijos que quiso tener pero que no había tenido.
Entonces se dio cuenta de que su lindo vestido blanco
estaba ensangrentado, lleno de manchas de infantes inocentes.
De su vagina brotaba remolacha entre roja y lila como la sangre.
Hacía frío y decidió ir a la habitación del niño para arroparlo;
pero allí no había nada más que una habitación vacía como su útero.
Le entraron náuseas y vomitó sangre rosa como las que llevó de novia.
De repente sintió calor, un calor infernal como de crematorio.
Decidió dar una vuelta aunque lo veía todo borroso como el humo del campo.
Era un campo poblado por almas en pena deseando convertirse un humo.
En el suelo fosforescente le pareció ver la calavera de la gorra de su marido,
pero no era más que excremento de vaca, lo más vivo en aquel lugar de muerte.
Se miró el vestido lleno de sangre, como si un manantial estuviera brotando de su vientre
vacío, vacío, vacío… como la habitación de un castillo.
Conforme se le iba pasando el efecto de la droga iba recordando lo sucedido.
En su mano izquierda de zurda tenía un cuchillo de carnicero enrojecido.
Aún no recordaba para qué había cogido ese cuchillo ni por qué estaba manchada de sangre.
Pasó un nubarrón negro de tormenta de verano y tropezó contra un tronco cayendo al suelo.
Entonces descubrió la verdad: ese tronco era el cadáver del comandante del campo, su marido.
Alzó el cuchillo para suicidarse de nuevo; eran un cuerpo muerto y un alma en pena.

Quant a rexval

M'agrada Wagner, l'òpera, la clàssica en general i els cantautors, sobretot Raimon i Llach. M'interessa la política, la història, la filosofia, la literatura, el cinema i l'educació. Crec que la cultura és un bé de primera necessitat que ha d'estar a l'abast de tothom.
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