Els menyspreables gihadistes. El paper de la religió en els atemptats.

vaca sagrada
La vaca és sagrada en Índia.

Una xiqueta de 5 anys va contar-me un conte del seu país, l’Índia. “Un dia que feia molta calor una deessa anava passejant lluny del riu. Tenia molta set. Una vaca que la va veure va sentir pena i anà a donar-li llet. Com que era estiu li la va donar fresqueta. La deessa, agraïda, va dir ben alt que a partir d’aleshores quedava prohibit matar vaques i menjar la seua carn, però que sí que podrien ser esmunyides per beure llet. Per això, la vaca és sagrada en Índia”.

En el judaísme i l’islam menjar porc és pecaminós i està prohibit menjar-lo sota el càstig corresponent. És tan absurd com la prohibir menjat vedella en un país on es passa fam o menjar carn el Divendres Sant.

El que va contar la xiqueta té gran valor. És un exemple de com adoctrinar un infant per a convertit-lo en creient. Doncs bé, no tots els habitants d’aquest país són hindús; la comunitat musulmana és molt gran i també hi ha gent que professa unes altres religions. Fa unes setmanes un home en estat de necessitat va matar una vaca per alimentar-se. Una turba de fanàtics religiosos hindues va matar-lo de manera salvatge. Ací tenim les dues cares de la religió.

Quan un terrorista gihadista assassina al crit d’Al.là és gran! queda clara la relació amb la religió per més que tracten de negar-ho per evitar l’islamofòbia. La veritat és la que és.

Us deixe amb un interessant article que he traduït al català general. A la fi s’indica la font.


Com funciona la religió?

Llegeixo molt que la religió no té res a veure amb els atemptats gihadistes que estem patint i m’entra el dubte ¿tindrà relació o no? ¿En res, en tot o en part? De fet quan es critica el paper de la religió en els esdeveniments que estem vivint salta inevitablement a la palestra el terme “islamofòbia”, equívoc i perillós.

Però el primer és definir què volem dir per religió en aquesta frase. ¿L’islam no té res a veure o parlem de la religió en general? Si és així com definim religió? D’on ve, per què existeix, per a què serveix?

Les frases generals d’aquest tipus són perilloses i enunciar sense més ajuden a poc a entendre la complexitat problema.

Però anem directes al gra: Jo crec que la religió, tant l’islam, com les religions abrahàmiques com la religió en general sí que són part del problema si bé no l’única causa. Per què? Perquè aquest tipus de religions funcionen en base del convenciment que uns textos expressen certes veritats que no es poden qüestionar fàcilment perquè han estat escrits fa més o menys temps per certs personatges que es diuen dipositaris del saber d’un déu de forma més o menys directa. Això ve a significar que totes les religions tenen el mateix defecte i que és el germen que fa que la capacitat crítica del cervell humà es desactivi per qüestions d’enorme transcendència. Aquí comença el problema, que en absència d’un debat que ho qüestioni, la creença en éssers celestials i vides després de la mort, es crea el terreny propici per a la manipulació, l’engany i l’error. Les conseqüències poden ser tant positives com innòcues, però també terribles i espantoses.

Que la major part de les vegades l’ús de la religió no resulti en actes violents execrables per la magnitud i repulsa general que ens causa a la societat no fa que siguin menys manipuladors, enganyosos o falsos. El “per què” és important, no només el resultat final.

Sense el component religiós, a més, seria impossible explicar el conjunt d’accions per a nosaltres aparentment violentes i criminals d’una part important culte que s’ha instal·lat pel corrent salafista en l’adoració a la mort, la violació i l’esclavitud. I convé separar la responsabilitat de certs governs i interessos d’occident en el ressorgiment de la gihad més violenta amb el fet innegable de l’existència d’aquesta des de fa centenars d’anys, de fet des de la fundació de la religió de l’Islam, i els seus objectius concrets declarats actuals.

Un culte instal·lat en l’assassinat no té cap necessitat d’ocultar les seves intencions reals i així ho declaren una i altra vegada. Si ataquen occident com ho fan no és primàriament per venjança pura i dura, que també, sinó per odi als valors humanistes il·lustrats que ens han convertit en la societat que som i en què, almenys en teoria, és possible rebutjar la idea de l’existència de déus i les seves dubtoses morals que no emanen més que dels imperfectes humans que enmig de la por a no saber els perquès, omplen els buits amb qualsevol idea que els conforti, des dels valors més alts i altruistes com els més baixos i viciats.

Quan coneixem atemptats gihadistes ens portem les mans al cap i ens sentim impotents davant de tanta bogeria, davant de tanta irracionalitat. No obstant això aquests atemptats no són bogeries des de l’escala de valors dels integristes. Aquests atacs són el que els jihadistes creuen fermament és la seva tasca. Ho han de fer perquè, per a ells, és el correcte. El pecat, per a ells, és precisament no fer-ho. Aquesta creença no neix del no-res i precisa un important suport polític, econòmic i sí, també social.

El paper fonamental el juguen els islamistes, aquests que no prenen les armes però creen l’estructura lògica religiosa de manipulació per aconseguir que siguin altres els que s’immolin per la seva causa, ja sigui fruit de creences genuïnes o manipulacions més o menys, quan no completament interessades.

És la causa principal sempre religiosa? Segons es miri i segons què entenguem per religió, però com a mínim hem d’assumir que els factors que conflueixen perquè algú agafi un vehicle i vulgui esclafar-nos a nosaltres i els nostres són molts, variats i complexos i sí, inclouen motivacions religioses.

Hi ha un enorme component geoestratègic sí, però tan íntimament imbricat en el passat i la pròpia interpretació d’una religió que de vegades separar els factors es fa gairebé impossible.

Almenys si ens creiem el que els representants de ISIS diuen, i no tenim per què pensar que estan mentint tal com ens recorden també ells mateixos, hem de reconèixer que el que més motiva els jihadistes i els islamistes és que som infidels. Això explica, per exemple, per què mascran a tants musulmans: no pensen exactament com ells, no s’empren activament en la seva obligació de fer la jihad contra els descreguts, no són bons musulmans … són infidels que, per a ells, mereixen ser castigats.

En les religions abrahàmiques la violència contra els infidels i heretges ha jugat i encara juga un paper molt important. Que aquesta violència s’emmarcava en un context determinat és al que algunes d’aquestes recorren per assumir l’horror del passat i no repetir-lo en les societats modernes, però sense la difícil, laboriosa i necessària reforma d’aquestes religions, la interpretació de violència segueix aquí crua amb la mateixa raó de ser que qualsevol altre aspecte que no considerem necessàriament negatiu.

L’islam no és una excepció tal com expliquen no pocs musulmans que busquen i lluiten per una reforma d’aquesta perquè pugui conviure amb valors humanistes. Però per aconseguir aquesta necessària reforma és important reconèixer la complexitat del problema i donar suport als que els identifiquen i assenyalen.

Postures absolutes que afirmen tant que tot passa per l’Islam com que no hi ha component religiós només ens allunyen més i més d’acabar amb la xacra gihadista i islamista. A més aquestes afirmacions ens divideixen profundament, cosa que aquesta xacra busca a qualsevol preu.


El pitjor potser és que no és una bogeria

Quan es posa la noció d’un déu sanguinari per davant de les vides de les altres persones, només es demostra el menyspreable, perdedor i i covard que es pot arribar a ser.

Aquells que es convencen que matant i morint no tenen res a perdre i tot a guanyar no tenen mèrit objectiu algun. Són el pitjor de l’espècie humana i se’ls ha de combatre. I s’ha de combatre amb especial atenció a aquells islamistes que teixeixen els vímets de manipulació religiosa perquè aquests altres menyspreables tinguin la cobertura i autojustificació que necessiten en les seves patètiques vides i més repel·lents processos mentals.

La nostra societat és imperfecta, molt, però encara i tot és infinitament millor del que aquests menyspreables covards podran arribar a oferir a la resta de la humanitat.

Atemptat gihadista a Barcelona. Atropellament en La Rambla amb morts.

Els covards del culte a la mort

Alguns dels éssers més covards, abjectes i perdedors són, sens dubte, els gihadistes. Són covards perquè saben que no tenen res a perdre perquè ja estan perduts en els seus deliris i es creuen que ho tenen tot per guanyar sembrant patiment sense límit.

Jo prefereixo dubtar i confiar més en els que busquen la veritat que en aquells que mantenen que l’han trobat.

Aquesta gentussa que se sap incapaç de convèncer a ningú per la paraula, ja que no tenen raons, no és més que això, xusma repugnant. I també ho són en una altra escala, però de forma important, els islamistes que pretenen imposar la seva visió feixista d’una societat subjugada al que diuen que diu un llibre i una sèrie de papers escrits per homes, en un moment donat amb uns objectius concrets: controlar, manipular i tractar d’explicar coses imaginant que alguna cosa saben, però sense deixar lloc al dubte. Eviteu les certeses que aquests profetes diuen conèixer perquè senzillament no ho fan.

Els déus que demanen sang amb tenaç insistència potser no siguin altra cosa que els propis dimonis que portem dins.

Font: ningunterra

PD. Per acabar d’adobar-ho, és sabut que la CIA i Occident i els seus aliats del Golf, Arabia, Qatar tenen molt a veure amb els terroristes. Bin Laden va ser agent de la CIA.

La veritat sobre el terrorisme islamista:

Quant a rexval

M'agrada Wagner, l'òpera, la clàssica en general i els cantautors, sobretot Raimon i Llach. M'interessa la política, la història, la filosofia, la literatura, el cinema i l'educació. Crec que la cultura és un bé de primera necessitat que ha d'estar a l'abast de tothom.
Aquesta entrada s'ha publicat en Religió, Uncategorized i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s