Cançó del Borratxo i la Mort.

 mort-laUna senyora a la qual tots acabarem coneixent.

Encara que el tenia en DVD, feia temps que buscava en CD La cançó de la terra amb Waltraud Meier, Ben Heppner i Lorin Maazel, mort no fa gaire. Meier és la meua cantant favorita. Ja passa dels 60 i està retirant-se a poc a poc. En primavera tindré oportunitat de veure-la potser per darrera vegada. Cantarà el darrer moviment de la 3ª simfonia de Mahler. Els CDs – de segona mà – estan molt cotitzats per ací. El meu ve dels EEUU. Me l’he posat moltes vegades; ara mateix l’estic sentint. De manera automàtica m’he ficat dins de la música com si no existira una altra cosa al món i m’he posat a teclejar el poema que ve a continuació. En un altre moment traduiré al català el text que Mahler va musicar per compondre una de les seues millors obres, La cançó de la terra, que jo vaig tindre el privilegi de sentir a València amb una Meier esplèndida.

El borratxo:

Sí, sóc un borratxo…
què collons passa?
Que no puc beure
per oblidar la vida?
Maleïda siga ella
i vosaltres també.

En aquest món
si hi ha alguna cosa
que m’atrau
és l’alcohol;
la resta no és sinó dolor.

Encara més que l’alcohol
m’estime l’opi.
Quan me’n fume una pipa
desapareix el dolor,
tot és bonic i alegre
i jo sóc l’únic déu
que ho governa tot.

De sobte sóc un xiquet
la nit de Reis somiant,
i el somni es fa realitat:
un tren de joguina a piles
que es desplaça
amb una ferrovial melodia
mentre la llum del fumeral
s’apaga i s’encén…
… fins que descobrisc
que tot era mentida i vull morir.

No vull ser enterrat
per alimentar els cucs de la mort,
cucs carnívors que causen paüra;
m’estime més ser incinerat
com els antics víkings
en un vaixell cremant en mig de la mar.

La Mort:

«Tranquil, home, tranquil.
Jo sóc la teua amiga.
T’he acompanyat sempre,
des que eres un nadó.
Ara vine tu amb mi,
no tindràs dolor,
no tingues por,
dóna’m la mà
i farem un camí
que no s’acabarà mai,
que durarà sempre, sempre, sempre…»

mort

Anuncis

Quant a rexval

M'agrada Wagner, l'òpera, la clàssica en general i els cantautors, sobretot Raimon i Llach. M'interessa la política, la història, la filosofia, la literatura, el cinema i l'educació. Crec que la cultura és un bé de primera necessitat que ha d'estar a l'abast de tothom.
Aquesta entrada s'ha publicat en Poesia, Uncategorized i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

