Bukowski i la policia en català.

AUSTRALIAN-police__880Policia australià detenint un cangur per haver escrit un poema ofensiu.

Estic desitjant un canvi de govern com aigua de maig. El retall econòmic s’uneix al de les llibertats de tot tipus, fins i tot afecta al teatre de titelles i la poesia. D’això se’n diu estat policial i és propi del totalitarisme. No sé per què sempre li afecta d’alguna manera a Podemos – recordeu el cas de Rita Maeste, per citar-ne un. Se li ha donat una autoritat desmesurada a la policia, i llevat al jutge, a la que no pots fer una foto ni penjar-la en Internet. Així no transcendiran els actes de brutalitat que de quan en quan sofrim. Uns mossos d’esquadra apallissaren a una persona que es queixava. L’home va morir. Si no arriba a ser perquè una persona que no localitzaren va enregistra-ho tot la versió oficial no haguera estat la que finalment el jutge ha donat com a bona i uns policies brutals hagueren acabat amb la vida d’un senyor sense que els haguera passat res.

charles-bukowski_446065Bukowski passant una bona estona amb la seva parella.

Un altre problema és el ministre de l’Interior, persona que no em causa confiança democràtica sabent de qui és fill i pels seus propis fets – condecorar verges, periodistes fatxes, dir que parla amb el seu àngel de la guàrdia i que li ajuda a aparcar. És l’autor d’una llei que té més de franquista que de democràtica. La Llei Mordassa. De fet, l’esquerra la derogarà el primer dia. A més és un membre destacat de la secta catòlica Opus Dei, que començà a actuar en ple franquisme. Ja està bé. Ministres de l’Òpus amb Franco i encara hi són.

Doncs bé, a Barcelona es van col·locar una sèrie de poemes. Un d’ells és “4 polis”, del poeta underground Charles Bukowski, considerat per Sartre el millor poeta americà de la seua època. Era un outsider que odiava la societat, les normes, el poder, la policia. I això ho reflexa en la seua obra. Un dels versos repartits per la ciutat era 4 polis. Segons sembla, estava col·locat prop d’una comissaria. Amenaces de prendre accions legals, que si la culpa és dels independentistes,  i ministre de l’Interior. Ada Colau, la batllessa, covardament tapa el poema cedint a la censura i ho ha fet més ràpid que Carmena a Madrid a denunciar els titellaires que l’Ajuntament havia contractat. Feia molt anys que coses així no passaven. Tenim uns de Podemos o semblants que es caguen de por i fan el que persones de dubtosa qualitat democràtica ordenen. El mateix passa amb Franco i la Llei del feixista Fraga Iribarne.

Així pensava Bukowski:

“M’agraden els homes desesperats, homes amb les dents trencades i els destins trencats. També m’agraden les dones vils, les gosses borratxes, amb les mitges caigudes i arrugades i les cares llardoses de maquillatge barat. M’agraden més els pervertits que els sants. Em trobo bé entre marginats perquè sóc un marginat. No m’agraden les lleis, ni morals, religions o regles. No m’agrada ser modelat per la societat”.


4 polis

Gossos vigilen els murs
mentre el submarí se’n va ràpidament
a pic.

Estic en una cafeteria
amb 32 cares de cartró
la majoria inexpressives.
4 polis d’aspecte impecable
estan asseguts a una taula
mirant-me,
suposo que jo
no tinc tan bona pinta
als seus ulls,
¿Per què no
enviem aquests nois a morir
en alguna guerra?
Les seves mares no arribarien
a plorar més
de deu minuts

policeman-coffee

Policia USA.

Policia.

tres nens petits se m’acosten corrent,
bufant els seus xiulets,
i em criden:
Està vostè detingut!
Camina, borratxo!
i comencen a pegar-me
a les cames
amb les seues porres de joguina.
un d’ells fins i tot porta una placa.
un altre unes manilles
però les meves mans estan en alt.
quan entro a la licoreria
s’arremolinen fora
com abelles
expulsats del seu rusc.
compro una ampolla de
whisky barat
i tres dolços.

 

Quant a rexval

M'agrada Wagner, l'òpera, la clàssica en general i els cantautors, sobretot Raimon i Llach. M'interessa la política, la història, la filosofia, la literatura, el cinema i l'educació. Crec que la cultura és un bé de primera necessitat que ha d'estar a l'abast de tothom.
Aquesta entrada s'ha publicat en Article, Poema, Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

